Kolejnym zadaniem konkursowym podczas realizacji etapu wiosennego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” jest założenie „klasowego ogródka ziołowego”. Zioła są znane i stosowane w kuchni od bardzo dawna. Poprawiają smak potraw, czasem tez nadają im wyjątkowy, niepowtarzalny aromat.
Maja także udokumentowane działanie zdrowotne. Poprzez doświadczenia i obserwacje uczniowie dochodzą do wniosku, że rośliny i zwierzęta przy całej swej odmienności, podlegają tym samym prawom - rosną, rozwijają się i rozmnażają. Tego mogli doświadczyć uczniowie klasy II i III zakładając własną hodowlę. Najpierw uczniowie zebrali informacje na temat różnych ziół i zaprezentowali je na forum, a następnie wybrali te, które chcą uprawiać. Kolejnym etapem pracy było napełnienie skrzynek ziemią, a potem wysianie nasion: bazylii, majeranku, oregano, lubczyku, lawendy oraz rozmarynu. Aby prowadzić obserwacje wzrostu roślin hodowle zostały zaopatrzone w etykiety. Uczniowie dowiedzieli się również jakie warunki potrzebne są do wykiełkowania nasion, wzrostu i rozwoju roślin. Dzieci codziennie obserwują i podlewają swój ogródek, zapisują zmiany w dzienniczku obserwacji oraz robią zdjęcia. Prowadzenie hodowli to doskonała lekcja przyrody. Motywuje uczniów do systematycznej pielęgnacji roślin oraz wdraża do obserwacji.