W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy przedszkolakami nową przygodę z zabawą w kodowanie. Działania te integralnie połączone są z realizacją zadania rocznego planu pracy. Podczas zabaw przekonaliśmy się, że kodowanie nie jest wcale trudne, nie wymaga dostępu do sprzętu komputerowego, żadnej tajemnej wiedzy , długich przygotowań, ale za to sprawia dzieciom wiele frajdy.
Wprowadzając elementy kodowania rozpoczęliśmy od zabaw związanych z sortowaniem przedmiotów, klasyfikowaniem ich, szukaniem cech wspólnych itp. W przypadku przedszkolaków nauka kodowania ma wiele zalet: wpływa na ich rozwój , sprawia wiele radości, rozwija umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształci również wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zabawy w kodowanie zachęcają wychowanków do działań grupowych, dzięki czemu już najmłodsi rozwijają się społecznie. Do tego celu samodzielnie wykonaliśmy kratownicę. Na przełomie IX i X przeprowadziliśmy z maluszkami następujące zabawy :